Opinia prawdę Ci powie? Z pewnością nie zawsze, ale duży odsetek klientów przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej szuka opinii na temat danego produktu w Internecie. Buzz marketing czerpie z tego faktu garściami.
Odpowiednio wykorzystany marketing szeptany może być skutecznym narzędziem wsparcia sprzedaży. Jednak nieumiejętne prowadzenie tego typu działań może z kolei skutkować odwrotnym efektem. Tajemnica skuteczności takich działań tkwi w wartości merytorycznej wpisów, ich naturalności oraz odpowiednim miejscu publikacji. Tworzenie wartościowych opinii to skuteczny sposób na zwiększenie wiarygodności marki oraz efektywne narzędzie pozycjonujące.
Marketing rekomendacji – sposób na Twoją promocję
Marketing recenzji jest co prawda obarczony pewnym ryzykiem, bo realna opinia konsumencka może uwypuklać zarówno wady, jak i zalety produktu, jednak jest też dobrym punktem wyjścia do prowadzenia dialogu z klientem. Pamiętajcie, że rekomendacje to też idealny punkt wyjścia to rozpoczęcia przygody z influencerami. Znane osoby promujące Twoją markę w swoich social mediach to świetny sposób to skuteczną promocję.
Pomysł na start
Jak zacząć przygodę z marketingiem rekomendacji? Przede wszystkim pamiętajcie o tym, że rozpocząć od harmonogramu publikacji. Trzeba też określić, jaką formę mają mieć opinie, czy będą to publikacje filmików na temat Twojego produktu, klasyczne wpisy oceniające, a może recenzje na social mediach. Tutaj warto postawić na mnogość form i kreatywność wyrazu. Jeśli jest taka możliwość działania z zakresu buzz markeitngu warto oddać w ręce profesjonalistów, wówczas koniecznie już na początku współpracy określcie budżet, którym dysponujecie i wokół którego agencja marketingowa będzie mogła zaplanować działania.
Dlaczego warto walczyć o opinie?
Takie działania marketingowe przede wszystkim pozwolą zdobywać zaufanie klientów, budować wiarygodność oraz wzmocnić pozycję marki w Internecie. Ponadto buzz marketing to narzędzie wspierające działania pozycjonujące, które są niezwykle ważnym ogniwem branży e-commerce.
Dużo dobrych opinii na temat produktu, to teraz połowa sukcesu marketingowego. Dla ludzi czytających opinie jest to bardzo ważne.