Posted on: 19 października 2020 Posted by: mistrzynislow Comments: 0

Blogi współcześnie stały się czymś więcej niż pamiętnikami. Stanowią one skuteczne narzędzie marketingowe wielu firm. Jednak, żeby efektywność działań contentowych była wysoka nasze działania nie mogą być dziełem przypadku. Jak założyć firmowego bloga i sprawić, by stał się on istotnym elementem naszej strategii marketingowej? Mamy dla Was kilka wskazówek!

Zastanawiacie się, czy w ogóle warto założyć firmowego bloga? Odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście, że tak! Przede wszystkim z uwagi na to, że to stosunkowo tanie, a jednocześnie skuteczne narzędzie marketingu internetowego. Za sprawą tego typu działania nie tylko wzmacniamy działania pozycjonujące, ale też budujemy wizerunek i cementujemy relację z klientami.

Jak założyć blog internetowy?

Można zdecydować się na bloga w formie podstrony będącej częścią naszego serwisu lub założyć go pod zupełnie inną domeną. Najbardziej optymalna jest wersja numer 1 z uwagi na pozycjonowanie oraz spójność komunikacji. Planując tego typu działania contentowe nie możemy też zapomnieć o właściwej strategii. Powinna ona określać to do kogo chcemy budować komunikację oraz określić właściwe dla nas kanały promocji stworzonych treści.

Jak prowadzić firmową komunikację na blogu?

Przede wszystkim powinniśmy zrobić wszystko, żeby nasze treści były interesujące, a zarazem dostosowane do zainteresowań potencjalnych klientów. Powinniśmy tworzyć atrakcyjne marketingowo nagłówki i leady. Warto zadbać również o warstwę wizualną blogowej podstrony. Istotne jest również to, żeby publikacje zawierały frazy, na które chcemy się pozycjonować, jednak nie powinny być one pisane wyłącznie pod roboty. Nie bez znaczenia w prowadzeniu firmowego bloga pozostaje sposób formatowania. Musimy zadbać o nagłówki, śródtytuły i podkreślenia. Dzięki temu odbiorcy będą bardziej zaangażowani w proponowane treści, bowiem znaczny odsetek osób w pierwszej kolejności skanuje tekst wzorkiem, a dopiero potem zabiera się do jego lektury. Niezwykle istotna pozostaje też regularność publikacji. Pozwoli to nawiązać długotrwałe relacje z klientami, dzięki czemu staną się oni naszymi regularnymi odbiorcami. Z tego samego powodu powinniśmy odpowiadać na komentarze przywiązując wagę do interakcji w komunikacji.  Warto dokonywać regularnej analizy ruchu na naszym blogu, dzięki czemu będziemy mogli na bieżąco reagować na wszelkie spadki i odchylenia.

Firmowy blog to skuteczne narzędzie marketingowe, które odpowiednio wykorzystywane może przynieść duże korzyści nie tylko pod kątem pozycjonowani strony, ale również w aspekcie budowania wizerunku naszego brandu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment