
-
Czym zajmują się specjaliści od contentu?
Specjalista od contentuma za zadanie tworzyć treści na potrzeby danej marki. Może obsługiwać jej stronę internetową, na przykład dział „aktualności”, publikować teksty na blogu, tworzyć opisy usług, towarów, tutoriale. Jednym słowem: zajmuje się marketingiem treści, czyli właśnie content marketingiem.
Marketing treści ma na celu zainteresowanie odbiorcę daną tematyką, przywiązanie go do strony, bloga. Jeśli będzie systematycznie zaglądał na naszego bloga, dostawał przypomnienia o nowych wpisach, zacznie identyfikować się z marką, pozytywnie ją odbierać. Będzie odbierał daną firmę jako profesjonalistę dzielącego się informacjami, ciekawostkami. Dostaje w prezencie autorskie treści, sprawdzone przez profesjonalistów. Specjalista od contentu zajmuje się również tworzeniem materiałów marketingowych firmy – ulotek, folderów. Często, jeśli potrafi się przebić również współpracuje z mediami – przygotowuje artykuły do prasy, raporty branżowe, prezentacje. Ma to oczywiście szerszy zasięg i jeszcze bardziej pozytywny odbiór, więc taki kanał jest w dużym stopniu pożądany.
-
Jaki powinien być specjalista od contentu?
Specjalista, który tworzy teksy musi być osobą kompetentną, obeznaną z aktualnymi trendami w Internecie, a także nabyć wiedzę z branży reklamodawcy. Odbiorcy treści są niesamowicie wyczuleni na brak wiedzy, czy błędy, zatem nie można sobie na nie pozwolić. Poniekąd musi się stać ekspertem w danej dziedzinie, a jego czytelnicy będą osobami, które mają już pewną wiedzę z danej tematyki. Od niego będzie zależał wizerunek firmy. Musi być trochę człowiekiem renesansu – widzieć wszystko o wszystkim. I do tego, a może przede wszystkim – musi posiadać naturalną lekkość pióra, swobodę kształtowania opinii, wpływania na myślenie innych ludzi.
-
Jak działają?
Specjaliści zazwyczaj współpracują z agencjami marketingowymi, albo są zatrudniani bezpośrednio przez większe firmy. Na ich zlecenie tworzą treści i publikują w sieci lub prasie. To bardzo istotne, ponieważ bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, a każdy błąd zostanie zapamiętany i może zachwiać renomą marki.
Warto zainwestować w dobry content, a przede wszystkim w osobę, która będzie go tworzyć. Dobra treść ma duży wpływ nie tylko na ludzi, którzy ją czytają, ale też na pozycjonowanie.