Posted on: 22 lipca 2021 Posted by: mistrzynislow Comments: 0

Prowadzenie działań marketingowych na Facebooku czy Instagramie jest czymś oczywistym i szeroko stosowanym. Normą jest, że każda firma ma fanpage czy firmowy profil na IG, reklamuje się i próbuje stworzyć społeczność wokół marki. Twitter przez długi czas nie sprawiał wrażenia platformy, na której warto być. Jednak mimo tego prawda jest zupełnie inna. Twitter to bardzo dobre miejsce do prowadzenia działań marketingowych.

Czym różni się Twitter od innych mediów społecznościowych

Główną różnicą między Twitterem a pozostałymi social mediami jest limit znaków w poście liczący 280 znaków. To jednak nie jest tak ważne z marketingowego punktu widzenia – kreacja reklamowa i tak musi być konkretna i treściwa, więc może to być ewentualnie ciekawe wyzwanie niż trudność.
O wiele znaczącą różnicą jest to, że na Twitterze brak opcji profili firmowych. Jest dostępny tylko jeden typ konta. Taki stan rzeczy często odstręcza marketingowców, którzy przyzwyczajeni są do uprzywilejowanej pozycji konta firmowego. W przypadku Twittera z możliwości promocji profilu może korzystać każdy użytkownik.

Jak stworzyć reklamę na Twitterze

Na początek należy otworzyć panel tworzenia reklam. Po kliknięciu na ikonę profilu w górnej belce portalu pojawi się lista różnych opcji. Wśród nich znajduje się „Reklamy na Twitterze”. Przy pierwszym wejściu zostaniemy poproszeni o wskazanie lokalizacji i strefy czasowej, w której funkcjonujemy. Ma to duży wpływ na to, w jaki sposób algorytm będzie rozporządzał wyświetlaniem reklam. W późniejszych przypadkach po kliknięciu napisu powinno nas przenieść do kreatora kampanii reklamowych wraz z listą celów kampanii, które są możliwe do wyznaczenia. Celem może być:
a) instalacja promowanej aplikacji,
b) zdobycie obserwatorów,
c) zdobycie reakcji przy danym tweet’cie,
d) promowanie materiału wideo,
e) wyświetlanie materiału wideo przy treściach premium,

Kreator oferuje szereg rozwiązań, dzięki którym dotarcie do targetowanej grupy odbiorców będzie skuteczne. Składa się z czterech obszarów:
a) nadanie nazwy oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia kampanii,
b) wybranie grupy odbiorców,
c) wyznaczenie budżetu – maksymalnego dziennie (wymagane) oraz całkowitego (opcjonalne),
d) dodanie kreacji reklamowych.
Na szczególną uwagę zasługują sekcja druga oraz ostatnia.

Targetowanie w reklamach na Twitterze

Kreator kampanii reklamowych oferuje rozbudowaną sekcję wybierania grupy docelowej. Filtry, jakie można wykorzystać, to:
a) kraj,
b) płeć,
c) język,
d) wykorzystywane urządzenia oraz wersja systemu,
e) słowa kluczowe (także z możliwością wykluczania) używane przez użytkowników,
f) obserwowanie określonych profili,
g) zainteresowania,

Opcji targetowania nie jest mało, dzięki czemu można dokładnie ją określić. W ten sposób wyznaczenie odpowiedniej grupy odbiorców jest proste i szybkie. Wraz z wybieraniem kolejnych opcji targetowania po prawej stronie portalu pojawi się estymacja, jak duża będzie grupa odbiorców, którzy będą mogli zobaczyć reklamę.

Tworzenie kreacji reklamowych

W tej sekcji Twitter proponuje dwie opcje:
• wykorzystanie tweetów już istniejących,
• tweetów tylko promowanych, które nie zostaną zamieszczone na profilu.
Aby kampania była skuteczna, najlepiej wykorzystać od 4 do 6 tweetów. Warto zawrzeć w nich call to action. Jednak przed nim powinna pojawić się treść, która zachęci użytkownika do wykonania oczekiwanej akcji.
Przekaz powinien być prostolinijny i rozpraszający. W przypadku kreacji mających zachęcić do obserwowania nie warto dodawać grafik czy linków, które mogą odciągnąć użytkownika od celu kampanii reklamowej na Twitterze.

Kampania reklamowa na Twitterze a na innych mediach społecznościowych

Panuje przeświadczenie, że reklamy na Twitterze są drogie. W internecie można spotkać się z porównaniami, jak radzą sobie kampanie na Twitterze w porównaniu z kampaniami o podobnych parametrach np. na Facebooku. Okazuje się, że na Twitterze można uzyskać nawet 2,5 razy większe dotarcie. Jednak już samo wykonanie celu (np. kliknięć w link) było na porównywalnym poziomie.
To dobitnie pokazuje, że reklama na Twitterze nie jest złym pomysłem i warto tworzyć tam kampanie reklamowe.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment