
Copywriter to zawód wciąż pozostający nieco w cieniu innych profesji, mimo że praca wykonywana przez jego przedstawicieli stanowi jeden z filarów działań marketingowych. Znasz cechy dobrego copywritera? Podpowiemy, na co zwracać uwagę szukając osoby, której powierzymy tworzenie konkretnych treści.
Kim jest copywriter?
Nim omówimy cechy dobrego copywritera, warto doprecyzować, kim dokładnie jest przedstawiciel tego zawodu. Wciąż jest to bowiem profesja pozostająca w cieniu innych, bardziej prestiżowych fachów. Najogólniej copywriter to osoba, która zawodowo zajmuje się tworzeniem treści, głównie na strony internetowe. Mowa tu m.in. o tekstach marketingowych, wpisach w mediach społecznościowych, sloganach marketingowych, opisach produktów oraz kategorii i wielu innych treściach. Co do zasady zatem, teksty pisane przez copywritera mają charakter sprzedażowy, a co za tym idzie wpływają na zainteresowanie danym produktem lub usługą, a w konsekwencji na sprzedaż i generowane zyski. Zastanówmy się zatem, jakie są najważniejsze cechy dobrego copywritera.
Szukasz osoby do tworzenia profesjonalnych tekstów? Poznaj cechy dobrego copywritera!
Każdy, kto zamierza zlecić tworzenie tekstów na swoją stronę, powinien znać cechy dobrego copywritera. Od ich jakości zależy bowiem bardzo dużo. Stają się one w pewnym sensie wizytówką, Twoją bądź Twojej firmy. Podstawą umiejętnością, którą powinien wykazać się copywriter, jest znajomość zasad poprawnej polszczyzny. Tworzone przez niego teksty muszą być poprawne gramatycznie i stylistycznie, a także pod względem merytorycznym. Ważne, aby tekst był napisany językiem prostym i zrozumiałym dla odbiorcy. Copywriter powinien posiadać również bogaty zasób słownictwa. Umiejętności językowe to jednak nie wszystko.
Lekkie pióro nie wystarczy
Cechy dobrego copywritera nie mogą ograniczać się wyłącznie do sprawności językowej. Ponieważ tworzy on teksty o charakterze sprzedażowym, musi wykazać się też znajomością mechanizmów marketingowych. Tworzone przez copywritera teksty mają bowiem zainteresować klienta danym produktem, a w rezultacie zachęcić go do zakupu.
Nie bez powodu mówi się, że copywriting polega na sprzedawaniu słowem. Cechą wyróżniającą dobrego copywritera jest również kreatywność. Dzięki niej jest on w stanie tworzyć unikalne, profesjonalne treści, które przyczynią się do sukcesu Twojej firmy. Kreatywność przydaje się również wtedy, gdy copywriter ma za zadanie stworzenie tekstu z obszaru, w którym nie jest zbyt mocno obeznany, a takie sytuacje nie należą w tym zawodzie do rzadkości.
Ogromne znaczenie w tym fachu ma również sprawne poruszanie się w social mediach i znajomość ich funkcjonowania. Coraz częściej bowiem copywriterom zleca się prowadzenie profili firmowych oraz tworzenie zamieszczanych na nich postów. No i nie zapominajmy o terminowości. Dobry copywriter zawsze dotrzymuje terminów, co z perspektywy dynamiki działań marketingowych ma ogromne znaczenie. Dlatego cechy dobrego copywritera powinny uwzględniać również umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze. Jest ona cenna zarówno z perspektywy zlecającego, jak i samego copywritera, bowiem im szybciej będzie tworzył, tym wyższe będą jego zarobki.