Posted on: 18 listopada 2020 Posted by: mistrzynislow Comments: 0

Czym różni się sklep marki luksusowej od zwyczajnego? Marmurowymi posadzkami, pięknym wnętrzem, elegancką obsługą…W sieci jednak każda strona wygląda podobnie, niezależnie, czy można na niej kupić zegarki firmy luksusowej, czy najtańsze dostępne na rynku. Marki luksusowe stoją więc przed unikalnymi wyzwaniami: jak się reklamować w sieci, by niemal namacalnie było czuć wysoką jakość, siedząc przed ekranem telefonu lub komputera?

Ruch na stronach marek luksusowych

Z danych Statista wynika, że w USA ruch na stronach marek luksusowych w 2019 roku pochodził w:

  • 51,8 proc. z wyszukiwarek,
  • 23,4 proc. z porównywarek, portali zakupowych,
  • 5,5 proc. z social-mediów,
  • 2,6 proc. z wiadomości e-mail.

Co to oznacza? Po pierwsze: e-mail marketing nie jest zbyt skutecznym narzędziem promowania marek luksusowych. Po drugie, nie załamuj rąk, jeśli nie masz serca do prowadzenia działań w social-mediach. Skup się na optymalizacji strony pod wyszukiwarkę, a także na reklamach Google. Pamiętaj, że coraz więcej osób traktuje jako wyszukiwarkę również Youtube. Nawet kilkudziesięciosekundowe tutoriale czy prezentacje produktów mogą przełożyć się na zainteresowanie klientów.

Reklama produktów luksusowych – liczy się jakość contentu

Klienci przed zakupami na kilkaset czy kilka tysięcy złotych w internecie najpierw uważnie przyglądają się stronie, na której mają kupić. Drobne literówki czy błędy na stronie sklepu spożywczego nie rażą tak, jak w sklepie z towarami ekskluzywnymi. Pamiętaj, że klient dysponujący grubszym portfelem jest też bardziej wymagający i  może zwracać uwagę na detale. Niech więc zarówno landing page, jak i komunikacja będzie naprawdę wysokiej jakości. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, najlepiej będzie poradzić się fachowców.

Marka Attraqt przepytała ostatnio 3 tys. klientów luksusowych marek ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Francji i Wielkiej Brytanii. Okazało się, że 45 proc. z nich, zanim kupi droższą rzecz, szuka o niej informacji zarówno on-line, jak i off-line. Przyznawali oni też, że czasem mają dostęp do za małej ilości danych, by czuć się pewnie z wydaniem na rzecz większej sumy.

To oznacza, że warto stawiać na rozbudowane, merytoryczne treści, tłumaczące, dlaczego produkt jest wyjątkowy, jaki jest jego skład, jak można go zastosować. Mogą to być filmy na Youtube, sekcja „o nas” lub „blog” na stronie. To także posty social-media czy wpisy partnerskie na zewnętrznych portalach.

Przykłady marketingu marek luksusowych w sieci

Poniżej kilka ciekawych pomysłów na marketing marek luksusowych w internecie:

  • portal zakupowy Net-a-porter targetuje najważniejszych klientów (tych, którzy robią duże zakupy) i daje im specjalne przywileje, takie jak np. darmowa dostawa na całym świecie lub personal shopper, który dostarczy rzeczy do domu, poczeka, aż zostaną zmierzone i odbierze te, które nie pasują.

Rada: Nie traktuj osób, które zostawiają u Ciebie dziesiątki tysięcy złotych, jak zwyczajnych klientów.

  • Na stronie Tiffany&Co można zamówić spotkanie w sklepie z doradcą, który pomoże wybrać lub zaprojektować biżuterię idealną.

Rada: Tradycyjnie w historii najwięcej kosztowały rozwiązania szyte na miarę, zindywidualizowane. Ta sama zasada powinna obowiązywać w świecie on-line, nawet jeśli wymaga to zaoferowania dodatkowej usługi off-line.

  • Dior na swoim profilu na Instagramie zamieszcza miks zdjęć z czerwonego dywanu i zdjęć tańszych rzeczy marki: sandałów, perfum i dodatków. Dzięki temu Millennialsi mogą gromadzić się wokół rzeczy, na które ich stać, a w przyszłości być może kupić coś droższego.

Rada: Dbaj również o klientów aspirujących, którzy być może teraz mogą pozwolić sobie na jedną, tańszą rzecz, ale z czasem mogą stać się lojalnymi klientami.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment