Posted on: 13 marca 2020 Posted by: mistrzynislow Comments: 0
  1. Kilka słów o serwisie Twitter.

Serwis istnieje od 14 lat, 7 lat temu zadebiutował na giełdzie. Codziennie korzysta z niego 126 milionów osób. Komunikacja na Twitterze przyjmuję formę krótkich tekstowych zwanych Tweetami wiadomości, można dodać do nich zdjęcia, adresy stron internetowych oraz tagi, czyli treści poprzedzone znakiem #. Z angielskiego tweet oznacza ćwierkanie.

Założenie jest takie, że tweet nie może przekroczyć 140 znaków, wliczając wszystkie tagi i zdjęcia.

Na całym świecie Twitter jest modny wśród polityków, znanych osobistości, publicystów, dziennikarzy. Konta na tym portalu mają ważne instytucje państwowe, urzędy, ośrodku medyczne, akademickie i oczywiście celebryci.

  1. Specyfika Twittera.

W Polsce Twitterem również posługują się politycy, dziennikarze, urzędy. To medium bardzo szybkie, często informacje na nim wyprzedzają inne portale informacyjne i społecznościowe. Twitter nie ma na celu kontaktowanie się ze znajomymi, śledzenie co u nich, nie znajdziesz tam raczej swojej ulubionej knajpki z włoską pizzą, fryzjera na osiedlu i znajomych z pracy. Twitter służy do obserwowania osobistości, ludzi znanych, albo instytucji.

Jednak to na Twitterze możesz śledzić na bieżąco wydarzenia, one się tam dzieją. Polityk wrzuci wynik głosowania zaraz po jego zakończeniu, kibice dopingują drużynę w ważnym meczu, dziennikarz wrzucił krótki komentarz z konferencji rasowej. Często osobistości przerzucają się tweedami, a reszta świata medialnego to przepisuje. Twitter to bezpośrednie centrum wydarzeń.

Często serwis Twitter pełni funkcję dziennika internetowego, w którym ktoś dzieli się wydarzeniami bieżącymi czy własnymi komentarzami ich temat.

  1. Zakładanie konta firmowego na Twitterze.

Założenie konta na portalu nie różni się niemal niczym od założenia maila. Należy wprowadzić nazwę użytkownika, wszystkie dane i zweryfikować konto za pomocą telefonu. Trwa to kilka minut i każdy sobie z tym poradzi.

  1. Tworzenie Twittów.

Ćwierkanie jest całkiem proste, o ile umiesz być zwięzły. Masz przecież tylko 140 znaków. To cały urok serwisu, maksimum treści, emocji, opinii, zero wodolejstwa. Proponuję początkowo pisać dłuższe wiadomości i wykreślać co mniej ważne fragmenty. W końcu dojdziesz do pożądanej długości i nauczysz się konstruować swoją wypowiedź krótko. Jeśli nie uda Ci się zmieścić, zawsze możesz użyć funkcji odpowiedź i dokończyć wypowiedź w komentarzu.

Twity są wyświetlane chronologicznie, więc użytkownicy widzą Twoją wiadomość początkowo na górze listy, ale jeśli zalogują się po kilku godzinach będzie ona już w gąszczu innych wrzutów.

Chcąc odpowiedzieć na czyjś twitt, używaj funkcji odpowiedz, wtedy autor wypowiedzi zostanie oznaczony na początku i dostanie powiadomienie.

  1. Twittuj marketingowo.

Twitter skraca dystans, można być na bieżąco z tym, co wrzuca Barrack Obama, odpowiadać na jego twitty. Za pomocą tego portalu możesz zaprezentować swój biznes, twoją stronę internetową, ale nie tylko. Na twiterze odbiorcy chętnie wchodzą w dyskusję, podają treści dalej, stają się niejako ambasadorami swoich ulubionych marek. Należy jednak uważać – Twitter to nie jest dobre miejsce na bezpośrednią reklamę, chodzi raczej o kreowanie marki, prezentowanie rozwiązań, tworzenie skojarzeń. Trzeba to robić niezwykle umiejętnie i subtelnie. Portal trochę kusi swoim profilem do spamowania. Nie rób tego, fakt, że wiadomości mają być krótkie nie znaczy, że może ich być za dużo. Chodzi o atrakcyjne treści dla Twoich odbiorców.

Żeby zdobyć użytkowników warto swoje konto na Twitterze zareklamować – dodać na swojego bloga, na stronę internetową, wszędzie, gdzie bywamy.

Przy budowaniu społeczności na Twitterze trzeba się ciężko i mozolnie napracować, droga na skróty nie przyniesie nam wiernych odbiorów i klientów, a jedynie „martwe dusze”. Należy konsekwentnie realizować plan i wrzucać atrakcyjne treści na portal. To na pewno zaowocuje zainteresowanymi odbiorcami, którzy będą polecać nas dalej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment