Posted on: 17 czerwca 2021 Posted by: mistrzynislow Comments: 0

Dobrze napisany artykuł sponsorowany jest niewątpliwie skutecznym sposobem na zareklamowanie danego produktu czy firmy. Dzisiaj ludzi z każdej strony bombardują różnego rodzaju treści reklamowe. Dlatego odrzucają oni mało wartościowe formy reklamy, które nie wiążą się z żadnymi korzyściami. Warto w tym przypadku stawiać na artykuły sponsorowane, które mogą naprawdę skutecznie zaciekawić odbiorców. Jak jednak taki artykuł powinien wyglądać?

Czym są artykuły sponsorowane?

Warto przede wszystkim wiedzieć, czym właściwie jest artykuł sponsorowany. Jest to jedna z wielu form reklamy, po którą coraz częściej sięgają firmy działające w różnych branżach. Oczywiście dobrze napisany artykuł sponsorowany nie powinien opierać się jedynie na pustych hasłach reklamowych. Jest wręcz przeciwnie. Musi zawierać on treści dla potencjalnych klientów atrakcyjne. Powinien dostarczać im ciekawych informacji na dany temat. W przeciwnym wypadku, nawet najlepiej napisany tekst, będzie dla odbiorcy mało atrakcyjny. Odbiorcy go odrzucą, tak samo jak inne nachalne formy reklamy.

Cechy wysokiej jakości artykułu sponsorowanego

Okazuje się, że wbrew pozorom napisanie dobrego artykułu sponsorowanego jest sporym wyzwaniem. Zwłaszcza, gdy stworzony tekst ma przynieść wymierne korzyści dla firmy i pozytywnie wpłynąć na jej rozpoznawalność w internecie. Dlatego warto się w tym przypadku kierować kilkoma podstawowymi zasadami.
Przede wszystkim dobrze napisany artykuł sponsorowany powinien mieć odpowiedni temat. Dobrze jeśli ma on związek z danym produktem, usługą lub marką, które trzeba zareklamować. Z drugiej strony nie należy się w tym przypadku odnosić jedynie do nich. Najlepiej sprawdzają się tematy poboczne. Przykładowo, gdy zleceniodawcą jest producent lakierów do drewna, można napisać tekst o konserwacji mebli ogrodowych.
Dodatkowo trzeba wykorzystywać w tekście język dobrany odpowiednio do jego potencjalnych odbiorców. To bowiem ułatwia zrozumienie artykułu. Rośnie też szansa na to, że spotka się on z zaciekawieniem. Generalnie nie należy wykorzystywać tutaj słownictwa bardzo specjalistycznego czy branżowego.

Cechy dobrego artykułu sponsorowanego

Profesjonalny artykuł sponsorowany jest tekstem wiarygodnym i obiektywnym. Najlepiej, gdy zawiera konkretne porady, użyteczne informacje związane z danym tematem. Całość powinna być neutralna i obiektywna. Nie można nachalnie promować jednego produktu.
Co ciekawe, ważna jest też długość tekstu. Dotyczy to przede wszystkim tekstów publikowanych w sieci. W XXI wieku ludzie szukają treści krótkich, ale jednocześnie wartościowych. Oczekują, że szybko znajdą cenne dla siebie informacje. Długie artykuły niestety wiele osób omija z daleka.
Wprawdzie artykuły sponsorowane powinny być neutralne, ale należy w tym przypadku pamiętać o umiejętnym budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Warto wykorzystywać tutaj język korzyści i zachęcać odbiorców do wypróbowania danego produktu czy usługi.

Artykuły sponsorowane – co jeszcze ma znaczenie?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że w artykule reklamowym należy wspominać o różnych markach, produktach, a nie tylko tych reklamowanych. Do konkurencji trzeba się odnosić, gdyż dodaje to tekstowi naturalności. Nie wygląda on wówczas na wymuszony, nachalny. Na końcu nie należy zapominać o zasadach SEO, czyli nasyceniu tekstu frazami kluczowymi.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment