Posted on: 17 grudnia 2021 Posted by: mistrzynislow Comments: 0
Ile kosztuje współpraca z copywriterem

Wartościowa treść to jeden z elementów, który decyduje o tym jakie efekty będzie przynosiła strona internetowa. Każdemu przedsiębiorcy zależy też, by jego klienci otrzymywali jak najbardziej rzetelne informacje. Dlatego właśnie dobrym rozwiązaniem w obu tych sytuacjach może być współpraca z copywriterem. Dzięki niej możliwe będzie stworzenie treści, które będą intrygowały i interesowały użytkownika. Żeby tak się stało copywriter musi być kreatywny, rzetelny i zaangażowany w swoje działania. Kim jest copywriter i ile kosztuje współpraca z copywriterem?

Kim jest copywriter?

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem treści. Treści te przyjmują bardzo różne formy i mogą to być teksty, hasła reklamowe, teksty SEO, ciekawe opisy produktów, ogłoszenia lub scenariusze. Samo tworzenie treści to nie jedyne zadanie copywritera. Współpracuje on także z działem kreacji, ponieważ bierze udział także i w tym procesie. Na przykład jest obecny w czasie kręcenia filmów reklamowych czy nagrań do radia.

Jeśli chodzi o sposób zatrudnienie copywritera, to w zasadzie może on być freelancerem, czyli pracować na własny rachunek, zazwyczaj w domu, ale też jest on zatrudniany w agencjach reklamowych, korporacjach, redakcjach. Copywriterzy, którzy dopiero zaczynają swoją pracę, zwykle prowadzą bloga, na którego wrzucają stworzone przez siebie treści, co jest świetnym sposobem na tworzenie własnego portfolio.

Zadania copywritera

Współpraca z copywriterem – jak wybrać odpowiednią osobę?

Przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniej osoby do tworzenia treści, trzeba zadać sobie kilka pytań odnośnie do tego jaki jest cel kampanii i jak ma ona przebiegać. Wówczas zdecydowania łatwiej będzie dopasować osobę do swoich wymagań. Rynek jest bardzo bogaty w copywriterów, więc jeśli chodzi o wybór to będzie on bardzo szeroki. Jednak każdy z nich mocno się między sobą różni, zarówno stylem pisania jak i specjalizacją. Dlatego też współpraca z copywriterem, musi zostać odpowiednio przemyślana i zaplanowana. Gdzie w takim razie szukać copywriterów?

1. Agencje marketingowe – jedną z możliwości są agencje marketingowe, które zatrudniają własnych copywriterów. Dużym plusem takiego rozwiązania jest pewność, że ustalone zostaną jasne warunki współpracy i rozliczenia, a copywriter będzie znał zasady SEO. Oczywiście trzeba tutaj wziąć pod uwagę tylko agencje, które są sprawdzone i uczciwe. Co więcej w agencjach znajdują się sami specjaliści, można więc być spokojnym, ponieważ powierzone im zadania będą wykonywane poprawnie, systematyczne i z należytym zaangażowaniem.

2. Freelancerzy – kolejnym sposobem na wybór copywritera są freelancerzy, ich największymi zaletami są: indywidualne podejście do każdego klienta, samodzielność, dyspozycyjność. Co więcej ich praca zwykle jest wyceniana niżej niż praca cpywritera, który pracuje w agencji. Trzeba tutaj jednak uważaj, ponieważ na rynku są również copywrietrzy, którzy niekoniecznie wykonują swoją pracę dobrze, to może więc przełożyć się na konieczność poprawiania stworzonych przez nich treści.

Ile kosztuje współpraca z copywriterem?

To, ile będzie kosztowała współpraca z copywriterem, zależy od pewnych czynników, a należeć do nich będą rodzaje tekstów, wielkość zlecenia, a także czas współpracy. Jednak w różnych źródłach można znaleźć następujące stawki:

– Artkuły blogowe kosztują od 10 do 50 zł netto za 1000 znaków ze spacjami (zzs).
– Teksty na ulotkę od 30 do 200 zł netto za 1000 zzs.
– Opisy produktów i kategorii od 8 do 30 zł netto za 1000 zzs.
– Teksty zapleczowe od 3 do 18 zł netto za 1000 zzs.

Ceny te są oczywiście tylko orientacyjne i u każdego copywritera mogą być inne.

Jakie są cechy dobrego copywritera?

Koszt współpracy z copywriterem

Na jakie cechy powinna zwracać uwagę osoba, której współpraca z copywriterem dopiero się zaczyna? Poniżej znajdują się te najbardziej pożądane, oczywiście niektórych z nich nie da się poznać już na samym początku, warto więc sprawdzać, jak przebiega współpraca. Do cech dobrego copywritera można zaliczyć:

– Wysoka sprawność językowa
– Lekkie pióro
– Umiejętność zarządzania czasem
– Terminowość
– Umiejętność analitycznego myślenia
– Kreatywność
– Wiedza z zakresu marketingu
– Odpowiednio wykonywany research

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment