
-
Czym jest wizytówka Google?
Chyba nie ma użytkownika Internetu, który nie słyszał o marce Google. Amerykański koncern, którego najbardziej rozpoznawalnym produktem stała się wyszukiwarka Google jest znany na całym świecie. Złośliwi twierdzą natomiast, że najpopularniejszym doktorem na naszej planecie jest Doktor Google. Miejmy nadzieję, że to nieprawda, pokazuje jednak jaką moc ma Google. Ludzie szukają tam wszystkiego. Między innymi usług.
Wizytówka Google to inaczej usługa Google Moja Firma. Służy ona do zaprezentowania potencjalnym klientom danych naszej firmy. Nie jest reklamą, ale bez wizytówki Google marketing nie ma sensu.
Profil taki powinna posiadać każda, nawet najmniejsza firma, żeby Klienci mogli ją zlokalizować albo znaleźć do niej dane kontaktowe. Jest połączona z wyszukiwarką, zatem klient używając jej może poszukiwać usługi i trafić na naszą firmę, nie znając naszej nazwy.
-
Weryfikacja wizytówki.
Wizytówka na Google wymaga weryfikacji przez firmę. Bez tego kroku nie będzie ona wyświetlana na mapach. Google przykłada sporą wagę do bezpieczeństwa, stąd ten krok. Opcji weryfikacji jest kilka – telefonicznie, drogą pocztową, mailowo, weryfikacja z pomocą Search Consol, SMS oraz weryfikacja osobista. Nie wszystkie jednak będą dostępne dla każdej działalności, więc zapewne nie zobaczysz części z nich. Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego otrzymujesz wiadomość zwrotną z kodem weryfikacyjnym. Po jego wpisaniu zostajesz pozytywnie zweryfikowany.
Badania pokazują, że firmy, które dokonały weryfikacji wizytówki Google są uważane przez potencjalnych klientów jako godne zaufania.
-
Co powinno się znaleźć w wizytówce?
Oczywiście dokładne dane adresowe i telefoniczne, ale nie tylko. Istotne są też informacje o godzinach otwarcia, adresie witryny internetowej. Jeśli pojawią się opinie o Twojej firmie to dobrze by było, żebyś za nie podziękował. To ważne być w kontakcie z odbiorcami. Kolejną aktywnością są zdjęcia, które przyciągają uwagę odbiorców, dlatego najlepiej, żeby pojawiały się systematycznie. Wizytówki ze zdjęciami otrzymują 42% zapytań o niż te bez fotografii.
Można również publikować oferty, na pewno zwiększy to zainteresowanie usługami firmy. Zaprezentujesz w ten sposób różnorodność swoich usług i podniesiesz atrakcyjność wizualną.
-
Statystyki.
Google oferuje również garść informacji, które możesz wykorzystać w swoim biznesie. Pokaże Ci ile razy była wyświetlona Twoja wizytówka i jakie działania podjęli odbiorcy. Czy kliknęli w witrynę, zapytali o trasę, zaczęli obserwować Twoją wizytówkę, a może dokonali rezerwacji? Takie statystyki są niezwykle istotne dla rozwoju Twojej działalności. Wiesz, co zmienić i w jaki sposób dotrzeć do szerszych kręgów.
-
Koszty.
Usługa Google Moja Firma, czyli wizytówka jest całkowicie darmowa. Firma Google ostrzega przed oszustami chcącymi wyłudzić opłaty za wizytówkę. Google nigdy nie żąda opłat za założenie ani utrzymywanie wizytówki. Płatne usługi Google oczywiście ma – mają one na celu zwiększenie popularności Twojej wizytówki, są to kampanie Google AdWords, czyli linki sponsorowane. Można również powierzyć odpłatne prowadzenie swojej wizytówki osobie trzeciej.
-
Podsumowanie.
Czy zatem warto zainwestować w wizytówkę Google? Ponieważ że jest to rozwiązanie niewymagające nakładów finansowych, inwestujesz wyłącznie swój czas. Chcąc prowadzić własną działalność musisz dotrzeć do klienta, poinformować go o swojej lokalizacji i danych kontaktowych. A biorąc pod uwagę popularność − usługa Google Moja Firma jest więc najlepszym rozwiązaniem.