
Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy warto prowadzić firmowego bloga. Jest to dobry sposób na promocję zarówno własnej strony, jak i działalności, jednak działanie to wymaga pewnej samodyscypliny oraz kreatywnego podejścia. W poniższym artykule postaramy się rozwiać wątpliwości na temat tego, czy prowadzenie firmowego bloga ma sens.
Nowy sposób promowania marki
Firmowy blog stał się coraz chętniej i częściej stosowaną metodą, wpisującą się ramy inbound marketingu oraz content marketingu. Zapewnia on wiele ciekawych możliwości reklamy, jakich nie są w stanie dostarczyć żadne inne metody. To właśnie w takim miejscu firma może przedstawić wartości, jakimi się kieruje oraz w ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty bądź usługi. Innymi słowy, blog staje się dla odbiorców cennym źródłem wiedzy na temat firmy. Treści na nim zamieszczane generują ponadto konwersję oraz zwiększają rozpoznawalność marki. Prowadzenie firmowego bloga pomaga też budować profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa.
Jakie korzyści zapewnia prowadzenie firmowego bloga?
Jedną z ważniejszych korzyści wynikających z prowadzenia firmowego bloga jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jednocześnie poszerza on możliwości pozyskiwania kolejnych. Ponadto prowadzenie firmowego bloga korzystnie wpływa na pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google wyżej punktuje strony posiadające unikalną i rozbudowaną treść.
W przypadku opisania każdej z podstron firmowej witryny pojawia się jednak problem z miejscem do ich zamieszczania. Tu z pomocą przychodzi blog. Trzeba również wiedzieć, że użytkownicy tworzą coraz bardziej rozbudowane zapytania, które określa się jako tzw. frazy z długiego ogona. Ich naturalne wplecenie w tekst jest z kolei możliwe w przypadku rozbudowanych artykułów blogowych.
Blog sprzyja również pozyskiwaniu linków, jako że potencjalni klienci chętnie dzielą się wartościowymi treściami w mediach społecznościowych lub na swoich własnych blogach. Warto również wspomnieć, że prowadzenie firmowego bloga stwarza doskonałą okazję do opowiedzenia historii firmy. Jeżeli będzie ona przedstawiona w interesujący sposób, zwiększają się jej szanse na zostanie zapamiętaną.
Jak się do tego zabrać?
Wiemy już, jak wiele korzyści można zyskać prowadząc firmowego bloga. Nasuwa się jednak pytanie, jak się do tego zabrać. Czy wygląd bloga ma znaczenie? Otóż ma i to dość duże i o tym należy bezwzględnie pamiętać. Wizualny aspekt strony znacząco wpływa na wiarygodność firmy i sposób jej postrzegania przez użytkowników. Nawet najwyższej jakości treść może stracić na znaczeniu, jeżeli wygląd bloga wypada słabo. Prowadzenie firmowego bloga może przynieść marce szereg korzyści, ale tylko pod warunkiem, że narzędzie to zostanie umiejętnie wykorzystane.
Poza wspomnianą już stroną wizualną należy zadbać również o merytoryczny aspekt, a więc trzeba zastanowić się do kogo kierowane będę treści, jakie są potrzeby naszych potencjalnych klientów oraz jakich rozwiązań poszukują. Przedsiębiorcy, których z różnych powodów przerasta samodzielne prowadzenie bloga, mogą powierzyć to zadanie doświadczonemu copywriterowi.