Posted on: 28 grudnia 2022 Posted by: mistrzynislow Comments: 0
blog

Prowadzenie bloga kiedyś polegało na typowym otwieraniu się przed odbiorcami na temat swoich spraw prywatnych. Często był to po prostu internetowy pamiętnik. Dziś blog to podstawa, która powinna się znaleźć na stronie każdego przedsiębiorcy z przynajmniej kilku powodów.

czy warto prowadzić blog

Co to jest blog?

Blog to miejsce, w którym co jakiś czas pojawiają się treści zwane notkami, czy też artykułami. Kiedyś były to zwyczajne pamiętniki traktujące o życiu osobistym właściciela. Dzisiaj są to dynamiczne strony internetowe, na których można znaleźć informacje na konkretne tematy, niekoniecznie prywatne. Co więcej, jest to miejsce, gdzie można prowadzić dyskusje z osobami, które zamieszczą pod postem swoje komentarze na jego temat. Blog to doskonałe miejsce do promowania swojego biznesu, jednak w bardzo przemyślany sposób.

Sprzedając sprzęt ogrodniczy, nie trzeba prowadzić bloga typowo technicznego. Można stworzyć blog o tematyce dotyczącej pracy w ogrodzie lub też projektowania przestrzeni zielonych. Można też stworzyć internetowy zielnik. Istotne jest, by temat korespondował z tym, co sprzedajemy, aby wszystko wyglądało spójnie i przyciągało kolejnych obserwatorów.

Jakie są rodzaje blogów?

W zależności od potrzeb konkretnej firmy warto prowadzić stronę o konkretnej tematyce. Istnieje ogromna różnorodność blogów. Najpopularniejsze są te kulinarne, podróżnicze i typowo branżowe. O modzie, o zdrowiu, o stylu życia. Zaczynając pisać blog, warto więc poszukać niszy, w której jest mało konkurencji, jednakże wciąż jest ona atrakcyjna dla naszych odbiorców i przyciągnie obserwatorów zainteresowanych zarówno tematyką artykułów, jak i naszą firmą i jej produktami.

Jakie są główne zalety prowadzenia bloga?

Blog to doskonałe narzędzie do promocji. Aby jednak zrozumieć jego fenomen, warto poznać kilka korzyści, które wynikają z jego prowadzenia. Są to między innymi:

  1. budowanie zaufania wśród odbiorców,
  2. promocja bezpośrednia i pośrednia marki,
  3. zwiększenie zasięgów strony głównej,
  4. dobre relacje z klientami,
  5. miejsce zbierania realnych opinii,
  6. inwestowanie w przyszłość przedsiębiorstwa.

Budowanie dobrej pozycji marki w sieci jest czasochłonne i wymaga dużo pracy. Jeśli jednak podejdziemy do tego otwarci na różne rozwiązania, może się okazać, że codzienna praca nad tym wejdzie nam w krew. Odpowiednie podejście dobre zrozumienie narzędzi, z którym będziemy korzystać i wsparcie specjalistów są niezbędne, jednakże z całą pewnością można powiedzieć, że prowadzenie bloga w dzisiejszych czasach ma ogromny potencjał.

czym jest blog

O czym należy pamiętać, pisząc bloga?

Zakładając blog, należy pamiętać, że istotna jest oczywiście treść, ale też intuicyjny interfejs i przyciągająca grafika. Warto zdecydować się na styl i kolorystykę, która w jakiś sposób będzie powiązana z główną stroną internetową, jaką prowadzimy. Ważne, by treść w jakiś sposób również nawiązywała do branży, w jakiej prowadzimy nasz biznes. Dobrze, by treści były spójne udostępniane w regularnych odstępach czasu. Ponadto warto też, by miały podobną długość i formę.

Kluczowy jest szacunek do naszego odbiorcy. Na blogu zamieszczamy więc jedynie treści wysokiej jakości, które w jakiś sposób będą wartościowe dla naszych odbiorców. Nie zapominajmy też o wspomnianej regularności. Udostępniania artykułów raz co tydzień, a raz co miesiąc nie przysporzy nam zbyt wielu wiernych klientów. Inaczej będzie, gdy zaoferujemy nową treść np. dwa razy w tygodniu. Wtedy klient będzie wiedział, kiedy może się spodziewać nowej.

Nie będzie zawiedziony, gdy wejdzie na bloga i nie zobaczy na nim żadnych nowych treści przez dłuższy czas. Warto wiedzieć, że jeśli mamy wątpliwości, czy czasowo będziemy w stanie wpleść pisanie bloga do naszych obowiązków, warto poprosić o pomoc osoby, które piszą na zamówienie lub agencje marketingowe, które zajmą się tym zadaniem kompleksowo.

Kompleksowe promowanie firmy nie oznacza jedynie ciągłego pozycjonowania, nasycania odpowiednią treścią zaplecza strony, czy na szerzeniu konkretnych informacji na temat naszej firmy. To przede wszystkim nawiązywanie stałych relacji z potencjalnymi klientami, czyli wszystkimi naszymi odbiorcami. Prowadząc blog, otwieramy się w prezentowanych artykułach. Serwujemy odbiorcom merytoryczne, wartościowe treści pokazując im, że zależy nam na tym, aby chcieli zostać z nami na dłużej. Prowadzenie wartościowego bloga jest dziś na wagę złota.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment