Instagram wprowadził opcje Stories w sierpniu 2016 roku. Od tamtego czasu ewoluowały stając się potężnym narzędziem content marketingowym do komunikacji z odbiorcami. Wprowadzane coraz to nowe dodatkowe funkcje ułatwiają twórcom robienie ładniejszych i ciekawszych slajdów. W artykule podpowiadamy jak najlepiej wykorzystać je aby zaangażować swoją społeczność i dać jej dobre merytoryczne treści.
InstaStories i ich możliwości.
InstaStories to slajdy, których można wrzucić nawet kilkadziesiąt dziennie, wyświetlające się na Instagramie górze głównej tablicy. Ich żywotność to 24 godziny, ale można ustawić je na też 48 godzin. Potem znikają z profilu lecz są zapisane w pamięci. Można z nich stworzyć tzn. Highlights czyli Stories przypięte. Wyświetlane będą po kliknięciu w okrągłe ikonki na naszym profilu tuż pod informacją bio. Możemy dać im tytuły i wrzucić do tego zbioru po kilkadziesiąt z naszych wcześniejszych InstaStrories.
Dodatkowo można zintegrować profile tak, że stories z Instagram będą wyświetlały się na Facebooku. Jeśli ktoś nie lubi tworzyć treści na swoim telefonie komórkowym może zrobić slajdy na zewnętrznych aplikacjach na komputerze np. w darmowej Canva. Podniesie to ich jakoś wizualną, co jest również ważnym aspektem w dobrym content marketingu.
InstaStories daje nam możliwość lepszego kontaktu z odbiorcami. Reakcje na nie, czy to w postaci emotikonek czy tekstu wysyłane są jako prywatna wiadomość. Daje to poczucie bezpośredniego kontaktu i poczucie bliskości twórcy z odbiorcą.
Content marketing na Instagramie.
Content marketing to wartościowe, merytoryczne treści, które nie są pustą reklamą czy nic nie znaczącym zdjęciem. Pokazywane nam przez twórców i firmy, które angażują społeczność, uczą czegoś nowego, dają wartość dodatnią, nie zachęcają bezpośrednio do zakupu.
Takie treści nie muszą iść tylko za firmami czy twórcami, którzy edukują np. medykami, nauczycielami, trenerami, naukowcami. Każdy profil może w swojej własnej dziedzinie przedstawić interesujące tematy, które zyskają w przypadku postu aktywną dyskusję, a w przypadku stories dużo wiadomości prywatnych.
Stories na Instagramie są zatem dla influencera czy firmy, który chce mieć wpływ na swoją społeczność, doskonałym narzędziem do komunikacji i auto kreacji. Dają możliwość tworzenia dłuższych, merytorycznych treści na pokazach slajdów, które do tego można przypiąć do głównego profilu na zawsze.
Jakie treści pasują do postów, a jakie do stories?
Posty tym różnią się w kontakcie z odbiorcą od InstaStories, że ludzie mogą je publicznie komentować i dyskutować ze sobą. W przypadku stories, to twórca jest jedynym odbiorcą wiadomości i krótkich reakcji. Możesz zadawać tam pytania, robić ankiety i dzielić się ich wynikami. Posty natomiast pasują pod treści content marketingowe, gdyż chcemy zaangażowania i puszczania ich dalej. Instagram stories nie mają opcji szerowania ich. można jedynie zrobić zrzut ekranu i wrzucić je na swoje strories, lub osoba oznaczona na nich może udostępnić je u siebie. Jest to pewnego rodzaju ograniczenie, ale tylko pozorne. Mając te informacje możemy ułożyć specjalnego rodzaju treści pod nasze slajdy.
Jakiego rodzaju treści najlepiej prezentować na stories
Insta Stories to świetne narzędzie content marketingowe, ale zupełnie inne niż posty. Jako że trwają tylko 24h i ewentualnie można je wrzucić w wyróżnione relacje na profilu mogą być trochę bardziej emocjonalne. Nie oznacza to, że mają być brzydkie i niechlujne, ale można w nich pokazać swoje bardziej ludzkie oblicze, więcej emocji, za którymi maja iść szybkie reakcje. Jeśli chcemy zadać ludziom pytania, ale nie chcemy aby rozpętała się dyskusja to stores są idealnym na to miejscem. A tego miejsca jest dużo. Pokaz slajdów można zrobić w przypadku tutoriali, DIY czy jakichkolwiek treści informacyjnych gdzie chcemy przekazać więcej informacji rozbitych na slajdy. Posty mają ograniczenia ilościowe, a na stories można zmieścić dużo więcej.