Sklepy internetowe to jeden z najgorętszych tematów marketingowych ostatnich miesięcy. W erze pandemii koronowirusa to właśnie e-sklepy stały się głównym antidotum na pozamykane placówki stacjonarne. Te marki, które miały rozwiniętą sprzedaż online, straciły finansowo stosunkowo najmniej. Wszystko zależy też pośrednio od branży, ale generalnie można stwierdzić, że sklepy internetowe uratowały niejedną firmę. Co więcej, przewiduje się, że trend ten utrzyma się w pewnym stopniu na dłużej, a niektóre sklepy stacjonarne, będą zastąpione już na zawsze ich internetowymi wersjami. Jak zatem skutecznie promować sklep internetowy?
Firmowa witryna
Strona internetowa to podstawa do wszelkich działań. Najczęściej to właśnie ona łączy w sobie funkcje contentowe i sprzedażowe. Mówiąc inaczej: na stronie firmowej znajduje się najczęściej zakładka do e-sklepu, ale można na niej umieszczać różne interesujące treści. Ważne, aby one zachęciły użytkowników do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupów. Inną kwestią, są opisy produktów umieszczone już bezpośrednio w części sklepowej strony. Jeśli opis jest w miarę obszerny i ciekawy, to bardzo często będzie dawało to przewagę nad konkurencją. Na wielu tego typu stronach opisy są zazwyczaj lakoniczne, lub nie ma ich wcale. Kolejnym ważnym czynnikiem jest pozytywny wpływ contentu na pozycjonowanie strony. Jest to szczególnie ważne, gdy konkurencja jest bardzo silna.
Media społecznościowe
Bez wątpienia media społecznościowe są bardzo ważnym obszarem opiniotwórczym. Dzięki temu świetnie nadają się do promocji każdego biznesu. Bardzo ważny jest tutaj profesjonalnie prowadzony fanpage. To ważne, aby ukazujące się w nim treści potrafiły zainteresować produktem, wzbudzić pozytywne emocje i związać konsumenta z marką. Dlatego najlepiej, gdy wykorzystamy wszystkie możliwości. Facebook jest najlepszy na linkowanie treści z innych obszarów i dyskutowanie o nich. Instagram to z kolei świetne miejsce na content graficzny, a YouTube to najlepszy pomysł na publikowanie treści filmowych, związanych z danym sklepem internetowym.
Blogi i portale
Content marketing dla e-sklepu można zastosować także na innych obszarach. Jednym z nich jest blog firmowy. Można na nim omawiać liczne zagadnienia i problemy, o których mogą pisać klienci danego sklepu. Taki blog może być luźniej bądź bliżej powiązany ze stroną sklepu, ale linki prowadzące do niego dobrze jest umieszczać tez w mediach społecznościowych i forach. Podobnie wygląda sprawa z umieszczaniem tekstów na portalach. Tutaj jednak przeszkodą swobodnego działania mogą być koszty takich działań.