Posted on: 20 sierpnia 2020 Posted by: mistrzynislow Comments: 0

Z każdym kolejnym krokiem coraz trudniej jest stworzyć stronę, która przyciągnie uwagę czytelników i zdobędzie popularność. Do tego trzeba dołożyć jeszcze to, że z roku na rok Google stara się, by pozycjonowanie nie było takie proste. Nic dziwnego, że działania SEO musiały nieco ulec zmianie. Przemianie uległy także sposoby linkbuilding. Dowiedz się, jak to zrobić prawidłowo.

  1. Kontakt z innymi wydawcami

Prowadzenie strony internetowej lub bloga ma wiele zalet, a na ich liście znajduje się przede wszystkim możliwość nawiązania relacji z innymi blogerami i właścicielami witryn. Nawiązywanie współprac przez osoby z tych samych lub pokrewnych branż to świetny sposób na pozyskanie linków. I nie tylko na to. To także możliwość dotarcia do szerszej publiczności ze swoimi treściami. Dlatego jeśli zależy ci na nowych linkach, nawiąż kontakt z innymi wydawcami. Być może uda wam się nawiązać współpracę i umieścicie nawzajem u siebie linki do wpisów lub udzielicie sobie wywiadów.

  1. Źródło wiarygodnych informacji

Najlepsze, a zarazem najtrudniejsze. Stanie się źródłem wiarygodnych informacji, czyli autorytetem w konkretnej godzinie to świetny sposób na linkbuilding. Publikowanie merytorycznych, wartościowych i długich materiałów, długich treści i wyczerpujących poradników, a także zbudowanie marki osobistej to najlepszy sposób na sukces w dzisiejszym Internecie. W takim wypadku wiele osób będzie czerpało z twoich wpisów i publikowało linki do nich od ciebie. Możliwe jest także udostępnianie infografik lub innych opracowań wizualnych. Należy tylko monitorować, czy naśladowcy zaznaczają źródło, z którego pochodzi tekst.

  1. Proszenie o linki

Tak zwany link begging nie przeszedł jeszcze do historii i nie stał się reliktem pierwszych lat początku nowego tysiąclecia. I faktycznie – zjawisko jest o wiele mniejsze, ale dobrze przygotowana technika może posłużyć dobrze. Samo proszenie o wstawienie linku może nie zadziałać, ale jeśli włożysz w to trochę wysiłku, zapoznasz się z tym, o czym pisze interesująca cię osoba, może być to bardzo proste. W zasadzie wystarczy przekonać wydawcę lub administratora, że treści na twojej stronie/blogu pasują tematycznie do zawartości ich stron i że możesz wnieść do nich coś dobrego. Jeśli stwierdzą oni, że ich czytelnicy mogą na tym skorzystać, jest możliwość, że uda ci się uzyskać link w ten sposób.

  1. Artykuły sponsorowane

Czasami jednakże takie „proszenie o linki” nie zadziała. Współpraca jednakże może udać się za pieniądze. Niewielka kwota wystarcza, by na ogólnotematycznych lub branżowych portalach umieścić wpis sponsorowany z linkiem. Ale uwaga – wykupując artykuły sponsorowane nie wymagaj od autorach, by były one dokładnie takie, jak sobie wyobrażasz. To bloger/administrator najlepiej znają swoich odbiorców i najlepiej dobiorą sposób przedstawienia treści. Wszystko musi wyglądać naprawdę naturalnie dopiero wtedy będzie miało sens i faktycznie dobrze się sprawdzi.

  1. Branie udziału w konkursach

Ten sposób najbardziej sprawdzi się w przypadku blogerów. Konkursy dla nich, zabawy, wyzwania i tym podobnie nadal bardzo powszechne. Wzięcie udziału w nich to dobry sposób na pozyskanie linków zewnętrznych. Blogi biorące udział w konkursie są promowane na stronie. Łatwiej wtedy znaleźć czytelników i odbiorców, łatwiej także o linki do tekstów czy wpisów, które mają szanse starać się o nagrodę. Oczywiście można także samodzielnie wymyślić tego rodzaju konkurs czy wyzwanie i zaprosić innych blogerów do zabawy. W ten sposób wszystko będzie samo się napędzać.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment