Płatne linki – na co zwrócić uwagę?

Linkbuilding pozostaje jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron w internecie. Ale Google się zmieniają, zmienia się też wartość pozyskiwanych linków. Te, które kiedyś były wartościowe, mogły stracić na znaczeniu wraz z kolejnymi uaktualnieniami algorytmów. Na co obecnie warto zwrócić uwagę, aby płatny link był wartościowy, a inwestycja w niego się zwróciła?

Czego pragną roboty

Roboty pragną linków :) Wysokiej jakości linki są dla Googli jednym z najważniejszych czynników świadczących o tym, że dana strona zasługuje na wyższą pozycję w indeksie. Elementy, które składają się na wartość linku to m.in. jego anchor (a ściślej powiązanie anchora z tytułem strony), położenie linku (im wyżej na stronie się on znajduje, tym lepiej; linki w stopce tracą na znaczeniu), ruch generowany przez link. Na znaczeniu straciła natomiast kwestia liczby linków – Google dość szybko zorientowały się, że łatwo wygenerować dużą liczbę linków, zwłaszcza tych bezwartościowych, i zmniejszyły jej znaczenie. Dlatego metody linkbuildingu, które działały jeszcze kilka lat temu (SWL-e, fora internetowe, katalogi) obecnie nie mają już takiej siły. Powodzeniem natomiast cieszą się artykuły sponsorowane. I faktycznie, często można w nich pozyskać wartościowy link. Niemniej jednak często można pozyskać niezbyt wartościowy, płacąc za niego krocie. Jak tego uniknąć?

Pułapki artykułów sponsorowanych

Płatne linki są wygodne: ot, płacimy za artykuł z linkiem do naszej strony i mamy z głowy kolejny link. Niestety taka beztroska może skutkować zmarnowaniem pieniędzy. Wybierając spośród tysięcy propozycji portali, na których możemy kupić link, możemy po prostu źle trafić. I nawet udostępniane narzędzia do wstępnej oceny wiarygodności takiego portalu oferującego link mogą nie do końca realnie oddawać jego wartość. Wszystko przez zmieniające się algorytmy Googli!

Zasada na portalach typu Linkhouse jest prosta: im bardziej wartościowy portal, tym cena publikacji artykułu z linkiem/ linkami jest wyższa. Wyznaczników jakości portalu jest kilka: ruch na stronie (czyli średnia liczba unikalnych użytkowników portalu w ciągu miesiąca) uwiarygodniony przez statystyki Google Analytics, wskaźnik Trust Flow pochodzący od Majestic (wskaźnik określający poziom wiarygodności domeny na podstawie tego, jak wiele wartościowych stron linkuje do danej domeny, powinien być jak najwyższy), wskaźnik Domain Rating pochodzący od Ahrefs.com, (wskaźnik również dotyczacy jakości podlinkowanej domeny), a także statystyki SEO udostępniane przez sam portal. Ale nawet tu czai się pułapka.

Otóż warto zauważyć, że wskaźniki Trust Flow i Domain Rating tracą na znaczeniu, bowiem Google wykryły, jak łatwo manipulować Trust Flow. Często można spotkać strony o wysokim Trust Flow, ale bez żadnego ruchu, a więc tak naprawdę ze sztucznie wygenerowanym tym wskaźnikiem. To powoduje, że Google wraz z kolejnymi aktualizacjami uderzają coraz bardziej w te popularne wskaźniki. No i przesuwają punkt ciężkości w stronę tego, czym dużo trudniej manipulować, czyli ruchu na stronie.

Ruch na stronie najważniejszy!

Tak jak wspomniałam, ruchem na stronie nie jest tak łatwo manipulować, jak liczbą linków przychodzących. Dlatego im więcej ruchu jest na danej stronie, im bardziej zaangażowani odwiedzają ją użytkownicy, im więcej się o niej mówi, na niej komentuje, dzieli się materiałami z niej udostępnianymi, tym lepiej to o witrynie świadczy i tym lepiej jest ona oceniana przez Google.

Linki z takich stron są najbardziej wartościowe i pozyskanie ich jest bardzo opłacalne. Dlatego warto właśnie ilością ruchu w witrynie kierować się przede wszystkim przy wyborze miejsc na umieszczenie swojego linka. Nie jest to trudne, a zbadanie tego umożliwiają popularne narzędzia SEO (jak Ahrefs).

Inne wskaźniki, które warto wziąć pod uwagę

Przy wyborze portalu do umieszczenia linku pamiętajcie o jeszcze paru sprawach:

  • im wyżej będzie umieszczony link, tym lepiej,
  • podstrona, na której znajdzie się nasz artykuł z linkiem powinna być powiązana ze stroną główną. Zwróćcie też uwagę, czy w regulaminie zamieszczania artykułów nie ma informacji o zmianie miejsca naszego artykułu po określonym czasie. Często bowiem zdarza się, że artykuły po czasie zostają przeniesione w odleglejsze miejsca portalu, na czym realnie tracimy,
  • portal lub strona, na której chcemy umieścić link, powinny być tematycznie powiązane z linkiem i naszą stroną.

Czujność przy wyborze miejsca na płatny link jak najbardziej wskazana! Dobra wiadomość jest jednak taka, że istnieje wiele wartościowych portali, na których kupno linka naprawdę się opłaca. Podstawowa wiedza pomoże je Wam wybrać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz także

Czy warto reklamować w Google nazwę firmy?

Linkbuilding pozostaje jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron w internecie. Ale Google się zmieniają, zmienia się też wartość pozyskiwanych linków. Te, które kiedyś były wartościowe, mogły stracić na znaczeniu wraz z kolejnymi uaktualnieniami algorytmów. Na co obecnie warto zwrócić uwagę, aby płatny link był wartościowy, a inwestycja w niego się zwróciła? Czego pragną roboty Roboty pragną linków :) Wysokiej jakości linki są dla …

Jak Google oceniają wiarygodność strony WWW?

Linkbuilding pozostaje jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron w internecie. Ale Google się zmieniają, zmienia się też wartość pozyskiwanych linków. Te, które kiedyś były wartościowe, mogły stracić na znaczeniu wraz z kolejnymi uaktualnieniami algorytmów. Na co obecnie warto zwrócić uwagę, aby płatny link był wartościowy, a inwestycja w niego się zwróciła? Czego pragną roboty Roboty pragną linków :) Wysokiej jakości linki są dla …

UX w służbie SEO – jak dobre praktyki UX wpływają na pozycjonowanie

Linkbuilding pozostaje jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron w internecie. Ale Google się zmieniają, zmienia się też wartość pozyskiwanych linków. Te, które kiedyś były wartościowe, mogły stracić na znaczeniu wraz z kolejnymi uaktualnieniami algorytmów. Na co obecnie warto zwrócić uwagę, aby płatny link był wartościowy, a inwestycja w niego się zwróciła? Czego pragną roboty Roboty pragną linków :) Wysokiej jakości linki są dla …

Utrata pozycji w Googlach – jakie mogą być jej powody

Linkbuilding pozostaje jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron w internecie. Ale Google się zmieniają, zmienia się też wartość pozyskiwanych linków. Te, które kiedyś były wartościowe, mogły stracić na znaczeniu wraz z kolejnymi uaktualnieniami algorytmów. Na co obecnie warto zwrócić uwagę, aby płatny link był wartościowy, a inwestycja w niego się zwróciła? Czego pragną roboty Roboty pragną linków :) Wysokiej jakości linki są dla …