Czy warto reklamować w Google nazwę firmy?

Jeszcze jakiś czas temu spotykałam się z opiniami, że nie warto reklamować w Google nazwy firmy. Co ciekawe, twierdzili tak nie tylko sami klienci, ale również ludzie z branży. Argumentów na poparcie tezy pojawiało się kilka, wszystkie jednak były łatwe do obalenia. Zdecydowanie warto reklamować w Google nazwę firmy!

Wielu osobom wydaje się oczywiste, że po wpisaniu nazwy ich firmy w Google, na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania pojawia się… nazwa ich firmy! :) Ale w niektórych przypadkach wcale oczywiste to nie jest. Oczywiście zdarza się, że firma dopiero startuje, została niedawno zaindeksowana przez roboty wyszukiwarki, nie ma na koncie żadnych działań w internecie, więc jej po prostu nie widać. Potrzeba czasu i działań, aby jej nazwa zaczęła się pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Po co ktoś miałby wpisywać nazwę mojej firmy w Google?

Większości osób się wydaje, że najbardziej efektywne jest pozycjonowanie firmy na frazy związane z jej działalnością. Zatem zamiast wpisywać nazwę firmy z branży budowlanej, szybciej wpiszą „budowa domów Katowice”. Poniekąd jest to racja, ale jest wiele powodów, dla których ludzie będą wpisywać także nazwę Twojej firmy! Np. poszukują namiarów na Twoją firmę, bo dowiedzieli się o jej istnieniu od znajomych i chcą się z Tobą skontaktować. Wówczas nie będą wpisywali całej frazy wraz z nazwą miasta, lecz wpiszą nazwę i bezpośrednio będą szukali danych kontaktowych na Twojej stronie. Albo należą już do Twoich klientów, znają Twoją firmę, lecz szukają informacji, które są zawarte na Twojej stronie. Też wówczas wpiszą nazwę firmy, żeby bezpośrednio wejść na stronę. To tylko dwie z wielu sytuacji, które skłaniają użytkowników do bezpośredniego wpisania nazwy Twojej firmy.

Lecz może się tu pojawić przeszkoda w postaci płatnych reklam, które przyciągną uwagę użytkownika i przeszkodzą w wejściu mu na Twoją stronę.  W jaki sposób?

Konkurencja korzysta na Twojej nazwie!

Brzmi absurdalnie, ale tak bywa i to wcale nierzadko! Jeśli Ty nie dostrzeżesz mocy nazwy swojej firmy, dostrzeże ją konkurencja. Może np. ustawić płatną reklamę Google Ads tak, aby jej reklama wyświetlała się po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy Twojej firmy. Nic Ci wtedy z faktu,że Twoja firma ma już staż w wirtualnej przestrzeni, na koncie mniej lub więcej działań on-line, a jej nazwa wyświetla się na pierwszym miejscu po jej wpisaniu. Warto zauważyć, że w wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi znajduje się do 4 wyników płatnych. I to konkurencja ze swoją płatną reklamą może być wyżej, lepiej też złowi wzrok klienta, który będzie mocno wystawiony na pokusę kliknięcia w linki innych firm. Taktyka ta wcale nie tak rzadko wykorzystywana jest przez konkurujące ze sobą firmy! I tu z pomocą przychodzi reklama na nazwę naszej firmy! Myślę, że więcej argumentów nie trzeba :)

Czy nazwy mojej firmy w ogóle ktoś szuka?

Ale oczywiście nie musisz mi wierzyć na słowo. Jeśli masz firmę, która ma już pewien staż w internecie, możesz sam sprawdzić, czy nazwa Twojej firmy jest wyszukiwana za pomocą wyszukiwarki Google. Z pomocą przychodzi m.in. jedno z podstawowych narzędzi od Googli, czyli Google Search Console. W narzędziu tym bez problemu sprawdzimy tę kwestię. W nowej wersji Google Search Console wystarczy przejść do pozycji Skuteczność, kliknąć przycisk „+NOWA”, z listy wybrać „zapytanie”, a następnie wpisać nazwę naszej firmy. Można też oczywiście ustawić przedział czasowy, w którym system ma sprawdzić, czy i ile razy nazwa firmy była wyszukiwana. Możecie być mile zaskoczeni! :)

A tak na marginesie: warto monitorować liczbę wyszukiwań nazwy firmy. Jeśli stale rośnie lub chociażby utrzymuje się na podobnym poziomie, jest w porządku. Natomiast jeśli spada lub przyrasta w sposób odbiegający od normy, może być to sygnał, że dzieje się coś złego. Nagły wzrost zapytań o nazwę naszej firmy może wzbudzić podejrzenia o nieuczciwe działania konkurencji, ale może być też sygnałem czegoś pozytywnego – np. ktoś mógł polecić na jakimś forum nasze usługi, stąd zainteresowanie. Warto mieć rękę na pulsie!

Reklama na nazwę naszej firmy lekarstwem na niepochlebne opinie

To jeszcze jeden ważny argument przemawiający za tym, że warto reklamować się na nazwę firmy. Najprawdopodobniej prędzej czy później w internecie pojawią się negatywne opinie na temat Waszej firmy, choćbyście w wykonywanie oferowanych usług wkładali maksimum wysiłku. Zawsze znajdzie się ktoś, kto poczuje się nie tak obsłużony, jak tego oczekiwał. Czasem faktycznie coś zawalicie. A czasem po prostu konkurencja napisze opinię, która choć nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, pójdzie w eter. Jeśli macie taką sytuację, zawsze możecie spróbować zawalczyć z nią właśnie poprzez użycie reklamy na nazwę firmy.

Niepochlebne opinie mogą wyświetlić się po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „nazwa firmy+opinie”. Wystarczy ustawić reklamę na tą właśnie frazę, aby zyskać szansę na odciągnięcie uwagi klienta od złych opinii i spróbować przekierować ją np. na stronę z referencjami i opiniami tych, którzy mają o Waszej firmie dobre zdanie!

 

Reklama na nazwę firmy jest świetnym pomysłem i w żadnym wypadku nie są to pieniądze zmarnowane. Tak naprawdę wiele można nią zyskać, dużo więcej, niż wyniesie jej koszt. Bo ten ostatni nie przekroczy raczej kliku złotych dziennie. Ja polecam! :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz także

Płatne linki – na co zwrócić uwagę?

Jeszcze jakiś czas temu spotykałam się z opiniami, że nie warto reklamować w Google nazwy firmy. Co ciekawe, twierdzili tak nie tylko sami klienci, ale również ludzie z branży. Argumentów na poparcie tezy pojawiało się kilka, wszystkie jednak były łatwe do obalenia. Zdecydowanie warto reklamować w Google nazwę firmy! Wielu osobom wydaje się oczywiste, że po wpisaniu nazwy ich firmy w Google, na pierwszym miejscu wyników …

Jak Google oceniają wiarygodność strony WWW?

Jeszcze jakiś czas temu spotykałam się z opiniami, że nie warto reklamować w Google nazwy firmy. Co ciekawe, twierdzili tak nie tylko sami klienci, ale również ludzie z branży. Argumentów na poparcie tezy pojawiało się kilka, wszystkie jednak były łatwe do obalenia. Zdecydowanie warto reklamować w Google nazwę firmy! Wielu osobom wydaje się oczywiste, że po wpisaniu nazwy ich firmy w Google, na pierwszym miejscu wyników …

UX w służbie SEO – jak dobre praktyki UX wpływają na pozycjonowanie

Jeszcze jakiś czas temu spotykałam się z opiniami, że nie warto reklamować w Google nazwy firmy. Co ciekawe, twierdzili tak nie tylko sami klienci, ale również ludzie z branży. Argumentów na poparcie tezy pojawiało się kilka, wszystkie jednak były łatwe do obalenia. Zdecydowanie warto reklamować w Google nazwę firmy! Wielu osobom wydaje się oczywiste, że po wpisaniu nazwy ich firmy w Google, na pierwszym miejscu wyników …

Utrata pozycji w Googlach – jakie mogą być jej powody

Jeszcze jakiś czas temu spotykałam się z opiniami, że nie warto reklamować w Google nazwy firmy. Co ciekawe, twierdzili tak nie tylko sami klienci, ale również ludzie z branży. Argumentów na poparcie tezy pojawiało się kilka, wszystkie jednak były łatwe do obalenia. Zdecydowanie warto reklamować w Google nazwę firmy! Wielu osobom wydaje się oczywiste, że po wpisaniu nazwy ich firmy w Google, na pierwszym miejscu wyników …