SEO copywriter – a kto to taki?!

Dlaczego SEO copywriting jest lepszy od SEO i od copywritingu? Co daje synergia tych dziedzin i w czym SEO copywriter może Ci pomóc? Zapraszam do lektury kolejnego wpisu! :)

Właściciele biznesów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zysków i widzą je w działalności on-line, dość często wpadają w pułapkę. Zauważają np. że teksty na ich stronie nie są tak dobre, jak u konkurencji. Nawiązują zatem współpracę z copywriterem, który ma ten problem rozwiązać. I faktycznie: otrzymują nowe teksty, poprawne, nieraz porywające, ale nie przekładają się one na wzrost liczby klientów.

W innym scenariuszu właściciele biznesów nawiązują współpracę z pozycjonerem, który ma wywindować pozycję ich strony w górę. I nawet, jeśli się to udaje, a strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania na dane frazy, klientów nie przybywa w imponującym tempie. Dlaczego tak się dzieje?

Po co SEO copywriter?

Aby sprawnie działać w internecie, trzeba wielu umiejętności. Bycie samym tylko copywriterem, czyli osobą, która pisze teksty wykorzystywane później na stronach internetowych, w reklamach zamieszczanych w różnych mediach i w wielu innych materiałach promocyjnych (katalogi, wizytówki, ulotki, informatory, ogłoszenia i in.), to obecnie w kontekście e-działań, stanowczo za mało.

Sama umiejętność pisania tekstów to absolutna podstawa. Żeby pisać dobre teksty, które skłaniają do przybrania odpowiednich postaw, wykonania określonych czynności, trzeba czegoś znacznie więcej: trzeba znać zasady perswazji, zasady dotyczące zachowania ludzi czy komunikacji masowej itp. Jeśli copywriter posiada taką wiedzę, a do tego lekkie pióro, może pisać naprawdę dobre i skuteczne teksty. Ale żeby odnieść sukces w internecie trzeba czegoś więcej: teksty muszą być tak napisane, aby strona mogła piąć się w wynikach wyszukiwania i wyświetlać wtedy, kiedy użytkownicy szukają treści, na które jest ona odpowiedzią.

Jeśli współpracujemy z copywriterem, konieczne jest wówczas zatrudnienie specjalisty SEO, żeby teksty zmienił i dostosował tak, aby zawierały słowa kluczowe i były zoptymalizowane do efektywnego istnienia w internecie. Oznacza to kolejny proces poszukiwania odpowiedniej osoby, negocjowania stawek i konieczności ustalenia współpracy między copywriterem a SEO-wcem.

Kim jest SEO copywriter?

Rozwiązaniem jest zatrudnienie SEO copywritera. To osoba, która łączy umiejętności copywriterskie z wiedzą o SEO. Potrafi przygotować teksty, które:

  • są perswazyjne, czyli potrafią skłonić do przyjęcia założonych postaw,
  • skutecznie wzywają do akcji,
  • są porywające,
  • lekko się je czyta,
  • jeśli są przeznaczone do internetu, są zwięzłe, z krótkimi akapitami, niezbyt rozbudowanymi zdaniami, a jednocześnie porywają.

Oprócz tego SEO copywriter:

  • potrafi wyodrębnić słowa kluczowe do pozycjonowania strony i umiejętnie wplatać je w teksty, tak, aby nie były nimi przeładowane, a jednocześnie aby słowa kluczowe przynosiły pożądany skutek,
  • zna zasady optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO,
  • zna przynajmniej podstawy HTML-a i CSS,
  • biegle obsługuje CMS-y,
  • szybko kojarzy fakty, potrafi błyskawicznie zebrać wiedzę na dany temat i napisać wysokiej jakości artykuł z myślą o ludziach i przyjazny dla wyszukiwarek,
  • jest elastyczny i potrafi tworzyć teksty o różnych charakterach: nie tylko artykuły, ale także poradniki, e-booki, webinaria,
  • dobrze radzi sobie w social mediach, gdzie potrafi nie tylko kreować wizerunek marki, ale także wykorzystywać je z myślą o pozycjonowaniu strony WWW,
  • jest w stanie prowadzić marketing szeptany, na tyle inteligentnie, aby nie rzucało się to w oczy i służyło pozycjonowaniu,
  • może prowadzić bloga na dowolny temat,
  • jest w stanie dokonać korekty tekstów.

 

SEO copywriter – Rybnik, Katowice, cała Polska :)

Jeśli poszukujecie osoby, która zajmie się Waszym e-marketingiem, wzniesie go na wyższy poziom i pomoże osiągać biznesowe cele, to SEO copywriter jest dobrym kandydatem. Umiejętności SEO copywritera są nie do przecenienia w marketingu on-line.

Mogę pomóc Waszemu biznesowi stać się bardziej widocznym, bardziej konkurencyjnym, lepiej kojarzonym to jestem do Waszej dyspozycji. Mam ogromne doświadczenie, sporo sukcesów popartych portfolio, a moja skuteczność przełoży się na Wasz zysk :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz także

Płatne linki – na co zwrócić uwagę?

Dlaczego SEO copywriting jest lepszy od SEO i od copywritingu? Co daje synergia tych dziedzin i w czym SEO copywriter może Ci pomóc? Zapraszam do lektury kolejnego wpisu! :) Właściciele biznesów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zysków i widzą je w działalności on-line, dość często wpadają w pułapkę. Zauważają np. że teksty na ich stronie nie są tak dobre, jak u konkurencji. Nawiązują zatem współpracę z copywriterem, który ma ten …

Czy warto dbać o wizualną stronę tekstu?

Dlaczego SEO copywriting jest lepszy od SEO i od copywritingu? Co daje synergia tych dziedzin i w czym SEO copywriter może Ci pomóc? Zapraszam do lektury kolejnego wpisu! :) Właściciele biznesów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zysków i widzą je w działalności on-line, dość często wpadają w pułapkę. Zauważają np. że teksty na ich stronie nie są tak dobre, jak u konkurencji. Nawiązują zatem współpracę z copywriterem, który ma ten …

Jak Google oceniają wiarygodność strony WWW?

Dlaczego SEO copywriting jest lepszy od SEO i od copywritingu? Co daje synergia tych dziedzin i w czym SEO copywriter może Ci pomóc? Zapraszam do lektury kolejnego wpisu! :) Właściciele biznesów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zysków i widzą je w działalności on-line, dość często wpadają w pułapkę. Zauważają np. że teksty na ich stronie nie są tak dobre, jak u konkurencji. Nawiązują zatem współpracę z copywriterem, który ma ten …

UX w służbie SEO – jak dobre praktyki UX wpływają na pozycjonowanie

Dlaczego SEO copywriting jest lepszy od SEO i od copywritingu? Co daje synergia tych dziedzin i w czym SEO copywriter może Ci pomóc? Zapraszam do lektury kolejnego wpisu! :) Właściciele biznesów, którzy szukają sposobów na zwiększenie zysków i widzą je w działalności on-line, dość często wpadają w pułapkę. Zauważają np. że teksty na ich stronie nie są tak dobre, jak u konkurencji. Nawiązują zatem współpracę z copywriterem, który ma ten …