Optymalizacja treści strony WWW pod kątem SEO

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna na stronie internetowej jest treść. Jej znaczenie jest nie do przecenienia zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego więc tak często w internecie spotykamy strony, na których treść jest napisana jak wypracowanie szkolne? Poczytajcie, czym jest taka optymalizacja strony WWW, która pomoże Wam wskoczyć na wysokie pozycje w Googlach!

Zdefiniuj słowa kluczowe

Warto to zrobić już na etapie projektowania strony. Wówczas można przygotować jej projekt tak, aby sprzyjał naturalnemu rozmieszczeniu słów kluczowych. Jeśli zdefiniujemy słowa ważne dla naszej witryny, unikniemy przypadkowości.

Umieszczaj słowo kluczowe we wszystkich najważniejszych miejscach strony

Są to: tytuł strony, opis meta, nagłówek H1, nazwa ewentualnego pliku (np. obrazu), atrybut alt obrazu, treść strony (tu powinno występować w różnych odmianach i synonimach) oraz adresie URL. Mimo że miejsc jest wiele, są to naturalne miejsca dla słowa kluczowego. Dzięki takiemu podejściu rozmieszczamy słowo kluczowe równomiernie, nie przesycamy strony nim narażając się na karę od Googli.

Optymalizacja nawigacji

Jeśli strona już istnieje, sprawdź nawigację na niej. Czy jest dobra z punktu widzenia SEO, dowiesz się, odpowiadając na pytanie: ile kliknięć dzieli ważną podstronę od strony głównej? Jeśli więcej niż jedno, to źle. Oznacza to bowiem, że ważna podtstrona otrzymuje mniej mocy ratingowej, niżby mogła. Jest przez to słabsza w konkurencji o wysokie miejsce w indeksie Googli.

Optymalizacjia adresów URL

Adres URL powinien być przyjazny, krótki i jak najprostszy. Nie powinien zawierać żadnych dodatkowych elementów, innych niż nazwa strony, nazwa kategorii, nazwa podkategorii i nazwa miejsca docelowego. Krótsze adresy uzyskują wyższe wyniki w rankingu, są przyjaźniejsze robotom i łatwiejsze w indeksowaniu.

Częstą wątpliwością webmasterów jest też wybór adresu z www lub bez. Z punktu widzenia SEO kwestia ta nie ma żadnego znaczenia. Znaczenie ma natomiast konsekwencja w stosowaniu wybranej wersji. Dlatego po podjęciu decyzji o którymś wariancie należy się go ściśle trzymać.

Znacznik tytułu title

To ważny czynnik rankingowy, dlatego warto poświęcić trochę czasu i stworzyć odpowiedni tytuł strony. Oczywiście powinno się w nim znaleźć słowo kluczowe, a także marka. W jakiej kolejności? Wszystko zależy. Jeśli zależy Ci na promowaniu nazwy marki, powinna się ona znaleźć na początku. Jeśli promujesz usługę czy produkt, umieść nazwę na końcu tytułu. Zasada jest następująca: im bliżej początku tytułu, tym ważniejsze słowo powinno się tu znaleźć.

Wśród webmasterów często pojawia się również wątpliwość, jak długi powinien być tytuł. Twórcy Google nigdy nie podali wprost konkretnej wartości. Podobno wyszukiwarki odczytują do 80 znaków, niemniej jednak wartością najbezpieczniejszą jest 65-70 znaków. Więcej znaków spowodować może przycięcie tytułu. Badania pokazują, że użytkownik tym mniej czyta znaków w tytule, im niżej w wynikach wyszukiwania jest dany tytuł. Dlatego najlepiej już w pierwszych 40 znakach zawrzeć esencję.

Opisy meta

Opis meta to opis widoczny pod tytułem i linkiem w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj ma dwie linie. Przestał być czynnikiem rankingowym, odkąd spamerzy używali go do nasycania słowami kluczowymi. Jest jednak ważny z innego powodu – pozwala przekonać odbiorcę do kliknięcia. Co więcej, jeśli użytkownik wpisze dane słowo kluczowe, a znajduje się ono także w opisie meta, zostanie podświetlone. To zwraca uwagę i przyciąga wzrok, a użytkownik zyskuje pewność adekwatności naszego linku do jego zapytania.

Znacznik meta słów kluczowych

Znacznik meta słów kluczowych nie ma w sobie nic z dawnej mocy. Wszystko przez nadużycia, jakich dopuszczali się spamerzy. Przeładowywali oni go słowami, stąd decyzja Googli o utrąceniu jego mocy. Mimo tego warto go używać, ale z umiarem.

Optymalizacja nagłówków HTML

Niektórzy twierdzą, że nagłówki nie są silnymi sygnałami dla wyszukiwarek, moje doświadczenie pokazuje jednak co innego. Tekst umieszczony w nagłówkach wyższych stopni (H1-H3) jest czynnikiem rankingowym. Pamiętajmy: nagłówek H1 może być na stronie tylko jeden! Nagłówki H2-H6 powinny być używane do oznaczania tytułów akapitów i ustalania hierarchii informacji na stronie. Im wyższy stopień nagłówka, tym ważniejsze informacje powinny być w nim zawarte.

Optymalizacja obrazów

To często zapominana przez webmasterów kwestia. Myśl o SEO powinna warunkować dbałość o prawidłową optymalizację obrazów. Każdy z nich powinien mieć odpowiednią nazwę zawierającą słowo kluczowe (pod warunkiem, że opisuje ono zawartość obrazu) oraz określony atrybut alt. Treść tego atrybutu jest wyświetlana, jeśli z jakiegoś powodu nie może być pokazany obraz. Ale jest to też tekst, po którym wyszukiwarka grafiki Google szuka obrazów. Warto go uzupełniać.

Atrybut canonical

Atrybut rel=”canonical” to atrybut, który mówi wyszukiwarkom, która wersja zduplikowanej zawartości jest wersją pierwotną. Nie zawsze duplikowanie treści jest efektem bezmyślności czy celowego działania. Google traktują nawet wyniki sortowania jako duplikat, a to obniża pozycję całej strony w wynikach wyszukiwania. Z pomocą wówczas przychodzi atrybut rel=”canonical”. Wystarczy umieścić go w sekcji head strony, której zawartość jest kanoniczna względem powielonych.

Łącza w stopce

One również były dawniej nadużywane. Co więcej, stopka to z założenia dolna część strony. Nie wszyscy użytkownicy docierają w to miejsce, przez co jej moc jest mniejsza, niż np. moc nagłówka. Nie namawiam do rezygnacji z umieszczania tam łączy &ndash są użyteczne. Ale nie można przesadzać &ndash Google są wyczulone na stopki, a przeoptymalizowanie umieszczonych tam łączy bywa powodem kar.

 

Strona WWW powinna być dopasowana do kluczowych zapytań. To podstawa jej sukcesu w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Unikajcie przypadkowości podczas tworzenia nowych lub optymalizowania istniejących witryn. Skupcie się na konkretach które pozwolą Wam zajść wysoko. Powyższy zestaw wskazówek na pewno Wam w tym pomoże! :)

Z pozdrowieniami, Agnieszka Bajura :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz także

Perswazja w copywritingu

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna na stronie internetowej jest treść. Jej znaczenie jest nie do przecenienia zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego więc tak często w internecie spotykamy strony, na których treść jest napisana jak wypracowanie szkolne? Poczytajcie, czym jest taka optymalizacja strony WWW, która pomoże Wam wskoczyć na wysokie pozycje w Googlach! Zdefiniuj słowa kluczowe Warto to zrobić już …

Perspektywa SEO w projektowaniu strony internetowej

optymalizacja strony

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna na stronie internetowej jest treść. Jej znaczenie jest nie do przecenienia zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego więc tak często w internecie spotykamy strony, na których treść jest napisana jak wypracowanie szkolne? Poczytajcie, czym jest taka optymalizacja strony WWW, która pomoże Wam wskoczyć na wysokie pozycje w Googlach! Zdefiniuj słowa kluczowe Warto to zrobić już …

SEO kontra AdWords – w co warto inwestować?

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna na stronie internetowej jest treść. Jej znaczenie jest nie do przecenienia zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego więc tak często w internecie spotykamy strony, na których treść jest napisana jak wypracowanie szkolne? Poczytajcie, czym jest taka optymalizacja strony WWW, która pomoże Wam wskoczyć na wysokie pozycje w Googlach! Zdefiniuj słowa kluczowe Warto to zrobić już …

Artykuły sponsorowane – kilka zasad, dzięki którym spełnią swój cel

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna na stronie internetowej jest treść. Jej znaczenie jest nie do przecenienia zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dlaczego więc tak często w internecie spotykamy strony, na których treść jest napisana jak wypracowanie szkolne? Poczytajcie, czym jest taka optymalizacja strony WWW, która pomoże Wam wskoczyć na wysokie pozycje w Googlach! Zdefiniuj słowa kluczowe Warto to zrobić już …